Gairebé 90 positius més de Covid a la Vall del Ges i Orís
L'Hospital Universitari de Vic comença a recuperar l'activitat que s'havia hagut d'ajornar.
S’han registrat 89 positius més de coronavirus a la Vall del Ges i Orís, respecte la setmana passada i se’n sumen un total de 922, segons dades del Departament de Salut de la Generalitat. Torelló té 721 casos, 74 més que fa set dies; Sant Vicenç 104, 6 més; Sant Pere 89, 9 més; i Orís manté els 8 que ja tenia.
Per altra banda, actualment, a l'Hospital Universitari de Vic hi ha hospitalitzades 35 persones amb positiu per coronavirus, de les quals 12 requereixen cures intensives. A l'Hospital Universitari de la Santa Creu de Vic, que acull la majoria dels pacients geriàtrics i convalescents amb COVID-19 de tot Osona, hi ha 41 pacients ingressats amb infecció activa, mentre que a l'Hospital Sant Jaume de Manlleu n'hi ha 1. Tot i que encara és molt elevada, el descens de la taxa de contagis per coronavirus a Osona ha tingut el seu reflex, les darreres dues setmanes, en una menor pressió assistencial als hospitals del territori. El nombre de pacients ingressats per COVID-19 a l'Hospital Universitari de Vic ha anat baixant després que, a principis de novembre, s'arribés al pic d'aquesta segona onada. Això ha permès començar a recuperar l'activitat programada a nivell de visites, intervencions quirúrgiques no urgents i proves amb sedació. A més, aquesta setmana es reprendrà també part de la cirurgia ambulatòria que es duu a terme als quiròfans de la Clínica de Vic. Tot i això, la pressió segueix sent molt important pel que fa a pacients crítics (UCI) i semicrítics, així com als hospitals sociosanitaris. La lleugera millora de la situació epidemiològica a la comarca també ha fet possible que, des d'aquesta setmana, l'Hospital Sant Jaume de Manlleu hagi començat a permetre les visites als pacients ingressats no COVID. Això sí, de manera molt gradual i amb les màximes mesures de prevenció.
La nova xarxa d'aigua potable de La Mambla ja dóna servei
Abasteix d'aigua a set habitatges i a la indústria ubicada en aquest nucli, que fins ara s’abastia d’una captació particular.
Els Mossos instrueixen més de 30 denúncies en una festa a Sant Pere
Els joves es van saltar les restriccions imposades per la pandèmia.
Clàudia Ricart guanya el concurs 'Un Nadal de foto'
La imatge mostra el tió de la plaça Monmany amb una mascareta i completament sol.